Webbhandel – Hot eller möjlighet?

Det är vår förhoppning att Mimass urskiljer sig från mängden kollegor i branschen. Vi har sedan vi lanserade oss i skönhets Sverige iakttagit hur traditioner sett ut, hur kulturen har formats och hur affärer har genomförts.

Utifrån den insikten har vi som ambition att göra lite annorlunda, lite bättre och framförallt så att svenska skönhetssalonger och kliniker skall kunna tjäna lite mer pengar, trygga sin existens och skapa en framtid.

Under resan så har vi  tagit beslut som vi för stunden upplevt vara det bästa för marknaden, men som vi senare har fått förändra på grund av att det inte fungerar, eller att omvärlden har förändrats så att vi tvingas förändra vår hållning.

Webbhandeln har sedan länge sett som ett stort hot gentemot svenska skönhetssalonger, samtidigt som det är en kanal till ett marknadssegment som salonger i dag egentligen inte har tillgång till.

Sedan att bedriva webbshop är kostsamt, tidskrävande och ställer krav på hög service och tillgänglighet. Något alla som provat gå den vägen kan vittna om.

Mimass lanserade våren 2018 ett sidoprojekt för att utreda möjligheten att driva en webbshop tillsammans med skönhetssalonger som bolaget samarbetade med. Projektet som lanserades heter Beauty Bar by Mimass. 

Beauty Bar by Mimass AB

Beauty Bar är en webshop där vi har lanserat alla kosmetiska produkter som vi har i vårt sortiment.

 

 

Varför vill du ansluta din salong till Beauty Bar!

Beauty Bar har funnits på marknaden sedan mitten av 2018, och grundades med en enda ambition!

Svenska skönhetssalonger upplever sig hårt konkurrensutsatta av e-handeln.