Försäljning är något som kräver tid & omsorg!
I dagens snabba samhälle så kan det ibland vara svårt att både vara hantverkaren och företagets kreatör av annonser och klatschiga erbjudanden.
Inte allt för sällan så vill vi komma på ett bra erbjudande, men tiden och kreativiteten räcker inte riktigt hela vägen. Så för att göra det enkelt för oss så gör vi en så kallad 20% kampanj.
I den bästa av världar så lägger vi upp den på Instagram och/eller Facebook, sen hoppas vi att vi skall få gehör på den.
Inte sällan så är det bara våra redan befintliga kunder som svara på erbjudandet.
Något som dom egentligen ändå hade betalat fullt pris för.
Så det blev ju en förlust.
Känner du igen dig?
Vi möter ofta kollegor i branschen som ser sig själv som dinosaurier när det kommer till sociala medier och annonsering. Vi tror att det är viktigt att förstå teknologierna, och förstå verktygen för att lyckas nå ut i surret.
Men det är inte sant.
Social medier tidningar, youtube.. Allt är bara transportörer av information.
Vi glömmer ibland bort att det vi skall lägga tid på är inte tekniken.
Det är dom säljande texterna och framförallt till vem du vill sälja.
Vill du göra erbjudanden på 20% och sedan bara få sälja det till stamkunder?
Eller vill du skapa erbjudanden som attraherar nya kunder som du sedan när dom väl är hos dig, kan konvertera till nya stamkunder.
I vårt erbjudande så är det här frågor som vi berör och vill utbilda dig i.