HUDTERAPEUTEN OCH SALONGSÄGAREN JOSEPHINE
HELLSBERG I GÖTEBORG ÖKADE FÖRSÄLJNINGEN MED 150
PROCENT PÅ ETT ÅR — ETT ÅR NÄR HON JOBBADE HALVTID.
LÄS OM HUR HON HAR GJORT FÖR ATT LYCKAS MED
LÖNSAMHETEN.
”Min försäljning ökade med 150 procent sedan jag började med ENVIRON! Under samma period var jag mammaledig 50 procent. Jag har alltså ökat min försäljning kraftigt samtidigt som jag arbetat halvtid.
Tidigare har jag haft svårt att hitta märken som är tillräckligt effektiva, trevliga att jobba med och som även kunderna uppskattar. Flera av mina förebilder på instagram, som Joanna Czech och Rescue spa i New York, gjorde att jag upptäckte ENVIRON för flera år sedan. När jag studerade varumärket förstod jag att de som gör de allra bästa ansiktsbehandlingarna använder ENVIRON, så när jag såg att Mimass tog in ENVIRON till Sverige bestämde jag mig snabbt för att ta in det på min salong. Det har jag aldrig ångrat.
Jag blev verkligen glad när jag såg att det var just Mimass som tog ENVIRON till Sverige! Jag hade köpt apparatur av företaget tidigare och kunde inte tänka mig en bättre samarbetspartner. Personerna på Mimass är så engagerade, lojala, sitter på mycket kunskap av vår vår bransch
och är genuint intresserade av att samarbetet mellan oss är gynnsamt för oss båda.
ENVIRON har ett unikt Step-up system som gör att kunden vill fortsätta med fler behandlingar. Behandlingarna inleds med en lägre dos vitamin-A och för varje nivå ökar dosen av vitamin-A och andra aktiva ingredienser. Det gör att kunderna fortsätter att använda produkterna. Alla mina kunder är exalterade när jag berättar att de ska steppa upp ett steg och jag ser att den gradvisa ökningen ger otroligt fina resultat på huden. En annan viktig anledning till att jag valde ENVIRON är att det inte säljs på nätet. För även trogna kunder väljer ofta att köpa sina produkter hos ehandlarna som har helt andra möjligheter att hålla låga priser. Så låga priser att det blir svårt för mig att överleva som företagare. Bland mina stamkunder som går på ansiktsbehandling använder 98 procent ENVIRONs hemmaprodukter. Övriga kunder som till exempel går på lash lift och andra behandlingar väljer till övervägande del att också använda ENVIRON, vilket ger en introduktion till att få dem att komma på en
ansiktsbehandling.
”Kunderna kliver inte av
när de väl har klivit på”
Apparaturen jag har använder jag bara på dem som har använt ENVIRON i några
veckor. Den kan bland annat slussa ner serum i huden och få de aktiva ingredienserna
att penetrera betydligt längre ner. ENVIRON ger mig verktyg att kunna hjälpa de
flesta att kunna få en frisk och vacker hud.
Jag har de som kommer med sina tonårssöner och jag kan behandla både mamman och
barnet. Det känns skönt att veta att kunden kommer att komma tillbaka och tacka för
att jag introducerat det här för dem.
De handlar ofta produkter för rätt stora summor och alla är nöjda eftersom produkterna är så bra. För mig är försäljningen av hemmaprodukter det absolut viktigaste. Om jag inte gör det kan jag inte göra mitt jobb. Jag behöver veta vad mina kunder använder hemma och att de använder det som passar dem bäst. Annars kan varken jag eller mina kunder få det resultat som de vill ha. Det är också viktigt för mig som företagare för att kunna ta ut en
lön och att återinvestera. Just nu återinvesterar jag i ett nytt behandlingsrum!
Det finns många varumärken på marknaden men jag har aldrig hittat något som kan ge mig allt så som ENVIRON gör. De är så fantastiskt bra och levererar verkligen resultat. Jag har verktygen att hjälpa folk till en friskare, vackrare och
mer hälsosam hud.”

Lär dig mer om varumärket! ( Klicka på bilden)
Vill du framtidssäkra dina kunders hud i kombination med att du framtidssäkrar din verksamhet.
Mimass rekryterar löpande nya kliniker & salonger till Environ familjen.
Att arbeta med Environ förutsätter att vi gemensamt finner flera gemensamma kriterier för att lyckas.
Så är du intresserad av att arbeta med ett rakt igenom globalt ledande professionellt varumärke så är du välkommen att kontakta oss.
Klicka på knappen som leder dig till ett formulär,
berätta om ditt företag så tar vi kontakt med dig så snart som möjligt.