På Mimass har vi djup kunskap om hudvård och hudhälsa i största allmänhet, och våra utvalda produkter och behandlingar i synnerhet. För att sälja produkter från Environ och Cliniccare eller erbjuda Microneedling på din salong behöver du först gå en utbildning hos oss.

Vi erbjuder kurser online och i klassrum, i våra lokaler i Täby strax utanför Stockholm.

Cliniccare Introduktion (Live Webinar)

Vi välkomnar dig som arbetar professionellt med att delta på det här introducerande webinaret till CLINICCARE professionell hudvård.

Webinaret genomförs löpande och du väljer själv ett passande datum för ditt deltagande.

Environ Introduktion (Live Webinar)

Det här webinaret syftar till att ge dig som är professionell behandlare ett underlag till förändringar i din verksamhet om du söker efter en vetenskapligt säkerställd hudvård inom premium segmentet.

Våra workshops och utbildningar

Mimass vill förbättra lönsamhet och expertis hos hudvårdsexperter

Mimass agerar idag som en samarbetspartner till hudvårdsexperter på cirka 450 kliniker och salonger i Sverige. Målet är att med utbildning utöka expertisen i branschen ytterligare, förbättra lönsamheten för alla verksamma samt skapa kundlojalitet med hög nivå på service och utbud.

Sedan starten för 10 år sedan har Mimass utbildat fler än 1000 hudterapeuter, sjuksköterskor och läkare.

Konceptet från Mimass gynnar alla involverade

1.

Kunden känner sig sedd och blir nöjd med resultatet även på lång sikt. 

2.

Läkare, sjuksköterskor, diplomerade hudvårdsterapeuter och andra yrkesskickliga förbättrar sin lönsamhet när klientel återkommer. 

3.

Mimass uppfyller sitt mål att hjälpa både aktiva inom branschen och slutkunderna som vill förbättra sin hy.

Utbildningsprogram för hela kundresan

Mimass anordnar regelbundna utbildningar inom hudvårdsprodukter och behandlingar, men utbildar också ur ett affärsmässigt perspektiv. Utan kunskap saknas också kompetens att göra det som produkterna utlovar. Det krävs en kompetent behandlare för att maximera produktens effekt så att kunden ser resultat. Först och främst måste dock kunden veta om att alternativet finns samt ha ekonomi för det. 

Därför anordnar Mimass utbildningar i till exempel digital närvaro och att skapa en kundresa, vad som triggar kunder att handla och hur allt detta hjälper verksamma i branschen att växa. Ett återkommande problem är att konsumenter inte litar på hudvårdsexperter och man behöver därför bygga upp ett förtroende. 

Strategi är ett måste för att bli framgångsrik som klinik/salong, liksom kompetensutveckling för att kunna allt från digital strategi till behandlingsutövning och ingrediensernas egenskaper. 

Mimass utbildar också inom behandlingsstrategi som följer en röd tråd, med verktyg och hemvårdsteknik för att kunden ska kunna fortsätta utveckla en positiv hudhälsa även i hemmet.

”Vår passion är att hjälpa andra växa. Ur ett affärsmässigt perspektiv är vi också terapeuter, som partner till kliniker.”

Hudvårdsforskningen leder ständigt till förändringar inom branschen och som leverantör är det nödvändigt att vara uppdaterad på nya rön som kommer. Mimass agerar därför som en länk mellan världsförändring och kompetensförändring till sina partners.