Effekten av en ineffektiv eller effektiv dos aktiva ingredienser i din hudvårdsserie

Som professionell behandlare och leverantör så är önskan att leverera dom bästa tänkbara resultaten till kunder. Arbetet med att hitta det som är bäst för kunder är dock en resa i en djungel som lätt kan förleda och förvirra  i  avgörande beslut.

Risken att landar i ett varumärke där säljaren inspirerade oerhört mycket, eller det presenterades mängder med vad som uppfattades som vetenskapligt stöd till produkten som gjorde att det till slut blev ett beslut.
Eller beslutet blir helt och hållet känslomässigt.

Att starta upp ett nytt varumärke i en verksamhet innebär en stor förändring som ofta också inneburit stora investeringar i startpaket, resor och övernattningar tillsammans med tid bortrest från verksamheten.
Så inspirationen är på topp och upplevelsen att sälja och rekommendera produkter till kunder är enkelt i den nyvunna entusiasmen.

Så långt är det spännande.
Men vad händer efter 12 – 16 månader när argumenten fortfarande är dom samma runt dom vetenskapliga fördelarna i dina avancerade produkter, men kundernas önskade resultat uteblir.
När kunders önskade resultat uteblir så ställs dom flesta inför frågan ”Har du inte något nytt att erbjuda”  Varpå många ansvariga får panik och inleder ett nytt sökande efter tjänster eller produkter som ”trendar” på marknaden.

Så i slutändan så har investeringen brustit på grund av att de långsiktiga resultaten som tidigare såldes in i stort har uteblivit. Och inriktningen och investeringarna i verksamheten börjar i stället fokuseras på trendiga behandlingar. Behandlingar som sällan erbjuder någon långsiktighet.

Receptet för att komma ur en sådan nedåtgående spiral

Självklart finns det många faktorer som bidrar till att den initiala investeringen känns svår att kliva ur. Det kan handla om så känslomässiga faktorer som en rädsla för att kundbasen tappar förtroende för att det sker förändringar i verksamheten. Det kan vara relationer som känns svåra att konfrontera i samband med ett byte av leverantör. Faktorerna som spelar in kan vara många.
Men!
Som ansvarig för sin verksamhet så har man ett ansvar mot sig själv, företagets lönsamhet och kundernas önskade resultat.

I slutändan så är ju drivkraften att leverera dom absolut bästa tänkbara resultaten som är möjligt. Något som gör det till ett ägaransvar att göra en revision på de varumärken som verksamheten representerar.

En grundregel är att göra den revisionen årligen.
Revisionen bör innehålla centrala frågeställningar som handlar om dom existerande kunderna, där kanske den viktigaste frågan av dom alla är.

Löser dom varumärken jag har i min verksamhet kundernas hud tillstånd på ett tillfredställande sätt?

Citerat av en mycket erfaren behandlare

Om jag fortfarande efter 1 – 2 år fortfarande kämpar med att lösa komplexa hudtillstånd med de varumärken jag har till mitt förfogande.

Då måste jag byta!

För byter inte jag varumärke så kommer mina kunder till slut göra det.

 

Effektiviteten i de produkter du har till ditt förfogande

En av dom mest sannorlika faktorerna till att resultaten som kunder efterfråga uteblir handlar inte om kompetens, eller hur komplicerat ett tillstånd i huden kan vara.

I det flesta fall så handlar det om att det varumärke du arbetar med helt enkelt inte uppfyller kriterierna för att leverera dom resultat som marknadsförts, och som kunder förväntar sig och betalar för.

Därmed sätts revisionen av verksamheten i en mycket central position.
Har inte kunden fått hjälp med sitt tillstånd efter 12 månader så är det ett ägar ansvar att fatta konkreta beslut. 

CLINICCARE

Ett professionellt utvecklat behandlingsprogram med hemvård innehållande höga doser aktiva ingredienser och den senaste tekniken för att distribuera aktiva ingredienser till huden.

Hörnstenarna i CLINICCARE är:

  • Lågmolekylär ingrediensteknologi
  • Peptidteknologier ( EFG )
  • Antioxidanter

Vetenskapen kan vara förvirrande

Vetenskapliga påståenden används flitigt i dag i samband med marknadsföring av kosmetiska produkter. Det publiceras vetenskapliga studier på löpande band om man börjar gräva lite i den djungeln. 

Metoderna för att använda vetenskapliga studier är många, och i många fall inom den kosmetiska genren så är det marknadsföringsavdelningarna som extraherar information kopplat till en produkt för att ge den högre kredibilitet till den egna produkten.

När vetenskap kommer på tal så överförs ett stort ansvar på inköparen då följdfrågor så som doser är avgörande för ingrediensen effektivitet.
Den aktiva dosen avgör helt och hållet om produkten har förutsättningarna att möta kriterierna för ingrediensens effektivitet.

Parallellt med den aktiva dosen så har vi också frekvensen i användningen.
En för låg dos i kombination med låg frekvens kommer inte att erbjuda några terapeutiska fördelar då huden metaboliserar de små mängderna aktiva ingredienser på väldigt kort tid.

Den aktiva ingrediensens molekylstorlek

Ytterligare faktorer som spelar stor roll är givetvis storleken på molekylerna som produkten är formulerad med. Även om en ingrediens har många terapeutiska egenskaper så måste den kunna absorberas ned i huden.

Metoder för att bibehålla en hög absorption av aktiva ingredienser

I en långsiktigt hållbar hudvårdsrutin så krävs det förr eller senare ett mekaniskt stöd för att bibehålla en hög grad av absorption av dom aktiva doserna i kundens rutiner för hemvård. I en vetenskapligt utvecklad hudvård så har utvecklarna utvärderat detta noga och utvecklat stöd för att uppnå detta.

Vikten av en professionellt utvecklad hudvård!

En professionell utvecklad hudvårds serie erbjuder kabinprodukter som är mer potenta än de produkter som rekommenderas i hemvårdsrutiner.
Utan dom egenskaperna så uteblir ju incitamentet för en kund att boka tid på en salong. 

Environ Skincare

En pionjär inom moderna kosmetiska behandlingar.
Hörnstenar av ingredienser

  • Vitamin A
  • Peptider
  • Antioxidanter

 

Bli en bättre kravställare och investera i kompetensutveckling

Ansvaret som inköpare är stort när vi talar om att välja varumärke. Det finns en enkel väg att ta en leverantör på orden och hålla tummarna för att det blir bra.

Det andra alternativet är att som ansvarig så investeras mer tid till kompetensutveckling inom basala områden så som hudens mikrobiologi, cellers metabolism och näringsbehov. Och till viss del ingredienslära. Med den helheten så blir ansvaret som inköpare mycket enklare och de beslut som fattas för verksamheten kommer att gynna kunder som tillåts nå sina mål tillsammans med verksamheten.

Med den här kunskapen så blir utvecklingen av ett bolag under mer kontroll och i en riktning som beslutats av ägare och ansvariga.

Med ett bättre igenomtänkt val av varumärke så kommer den unika möjligheten att erbjuda behandlingsgarantier till alla kunder då det finns en trygghet och ett självförtroende i de produkter och behandlingar som levereras.

Mimass AB har arbetat som leverantör i Sverige sedan 2012 och har sedan inledningen investerat tusentals timmar i kompetensutveckling för att kunna erbjuda utbildningar och partnerstöd i världsklass.

Vårt nätverk för att alltid kunna ge den bästa supporten omfattas av några av världens mest framstående kirurger och läkare. Såväl praktiserande som produkt utvecklande. 

De varumärken vi representerar har några av branschens högsta anseende med anledning av att produkter utvecklas för att ge maximal effekt på kort tid tillsammans med professionella behandlingsprogram som rekommenderas i synergi med kundens hemvård och utveckling av huden.

Söker ditt företag efter ett professionellt utvecklat hudvårds system förankrat i vetenskap och teknisk utveckling för att möta alla de komplexa kriterier som krävs för att hjälpa kunder till de mål kunder sätter upp tillsammans med sin behandlare.

 

Varmt välkommen att kontakta oss så berätta vi mer om våra varumärken Environ Skincare & CLINICCARE.

Genom att du skickar in det här formuläret så kommer vi att återkomma till dig med förslag på ett möte. Här ovan kan du välja vilken typ av möte som passar dig bäst.
Finns det nån specifik information som du vill att vi skall känna till så går det bra att dela med sig av det här.